Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Wto 23:40, 25 Sty 2011    Temat postu:

czy ma ktoś maila do p. prof?
aurelka
PostWysłany: Pon 20:01, 17 Sty 2011    Temat postu:

idź z nią pogadać to może udzieli jej się twój optymizm i przejmie twoje przekonania:P
Gość
PostWysłany: Pon 19:28, 17 Sty 2011    Temat postu:

musi ocenic zajebiście:p
aurelka
PostWysłany: Pon 19:02, 17 Sty 2011    Temat postu:

cóż...niby jakoś-teraz tylko czekać na wyniki:) zobaczymy jak oceni.
Gość
PostWysłany: Pon 18:52, 17 Sty 2011    Temat postu:

i jak Wam poszło?: D
aurelka
PostWysłany: Nie 19:27, 16 Sty 2011    Temat postu:

http://wyslijto.pl/files/download/3qxldc3w2h

Link do mp3 z Różewicza. Może ktoś jeszcze będzie chciał posłuchać.
Gość
PostWysłany: Nie 16:43, 16 Sty 2011    Temat postu:

Polecam przeczytać 1 rodział z tego skryptu, podsumowuje prawie wszystkie zagadnienia od Lacana, przez Mead, Butler etc. Wsio dosyć prosto napisane i ujęte zostały najważniejsze rzeczy.

p.s

a na google books, po angielsku, jest cala ksiazka A.Ubersfeld "Czytanie dramatu" i ofc rozdział 3 tez jest:)
Karol
PostWysłany: Sob 22:54, 15 Sty 2011    Temat postu:

streszczenia są od naszej koleżanki Darii Smile
Paweł
PostWysłany: Sob 18:47, 15 Sty 2011    Temat postu:

http://agc.dmkhost.net/av/draamat.jpg

Spis lektur.
aurelka
PostWysłany: Sob 18:37, 15 Sty 2011    Temat postu:

A ma ktoś może notatki z tych teoretycznych tekstów?? Niby czytało się je na zajęcia ale ja bynajmniej nie pamiętam ich treści-poza tymi które były na kolosie u Sordyl:P A z robieniem notatek na zajęciach było u mnie kiepsko;/
Gość
PostWysłany: Sob 17:05, 15 Sty 2011    Temat postu:

Troszkę więcej
Sześć postaci szuka autora - Luigi Pirandello
"Sześć postaci scenicznych w poszukiwaniu autora". Kurtyna idzie w górę, na scenie panuje ciemność. Wchodzi dyrektor teatru, aktorzy - zaczyna się przedstawienie. Ukazuje się sześć postaci. Oświadczają, ze są postaciami jakiegoś wyimaginowanego, bliżej nieokreślonego dramatu i noszą w sobie ów dramat, który ich dręczy. Chcieliby go przedstawić, wyrazić, przeżyć. Poszukują autora, który by wyrwał ich z obecnego piekła. Chaotycznie, jedno przez drugie, opowiadają fragmenty swego życia. Powoli epizody, pozornie bez związku, układają się w jedną całość. Treść sztuki jest następująca. Pewnego dnia niemłody już mężczyzna dostrzega, że jego żona, z którą ma syna, nie dorównuje mu umysłowo, a jego podwładny kocha się w niej. Jest to miłość zrodzona z podobieństwa charakterów. Mąż popycha żonę do grzechu - para kochanków odchodzi, aby założyć nielegalny związek. Kobieta ma z kochankiem troje dzieci ( to pozostałe trzy postaci poszukujące autora). Kochanek umiera. Samotna kobieta wraca do miasta, w którym żyje jej mąż. Jej córka, z nędzy i na skutek złych skłonności, zeszła na złą drogę. Pewnego dnia postanawia sprzedać się mężczyźnie, o którym nie wie, że jest mężem jej matki. Do tego jednak nie dochodzi. Mąż, pełen skrupułów, przyjmuje do swego domu żonę i jej dzieci. Od tej chwili życie dziwnej rodziny staje się torturą . Legalnie zrodzony syn patrzy z wyrzutem na troje intruzów i towarzyszącą im kobietę. Dała mu niegdyś życie, ale żadne uczucie go z nią nie łączy. Matka stara się o miłość najstarszego syna, błaga o jedno cieplejsze spojrzenie.. Dziewczyna wstydzi się, że weszła do tego domu, okryta hańbą, usiłuje zrzucić winę na innych. Młodszy syn czuje się samotny i nieszczęśliwy, odbiera więc sobie życie, topiąc równocześnie w sadzawce swą małą siostrzyczkę. Taki jest wątek dramatu. Sześć postaci pragnie, aby ich dzieje zostały odtworzone zgodnie z prawdą. Epizod po epizodzie, przeżywają raz jeszcze przeszłość przed oczami Aktora - prosto, nie scenicznie. Gdy jednak aktorzy z teatralnego zespołu usiłują środkami swego kunsztu oddać te wydarzenia - sześć postaci nie odnajduje w tym spektaklu ani siebie, ani swych tragicznych przeżyć. Wszystko zostało spłycone, stało się sztuczne, fałszywe. I nagle chłopiec odbiera sobie życie strzałem z pistoletu. Czy jest to z góry przygotowane zakończenie dramatu, czy może najwyższy stopień ludzkiego cierpienia? Cały wysiłek aktorów poszedł więc na marne, opisana historia nie znajdzie nigdy odbicia w dziele scenicznym, sześć postaci szukających autora stało się znowu cząstką swego dziwnego świata.
Gość
PostWysłany: Sob 16:59, 15 Sty 2011    Temat postu:

u, fajne, skad masz?: ) Tylko nie mow, ze w czipsach znalazles:D
Karol
PostWysłany: Sob 16:18, 15 Sty 2011    Temat postu:

zestaw streszczeń - http://wyslijto.pl/plik/nxs1fdoxlz
Gość
PostWysłany: Sob 16:11, 15 Sty 2011    Temat postu:

Z tekstów teoretycznych z tego co pamiętam były jeszcze:

Stadium lustra- P.Dybel
Czytanie dramatu- I. Sławińska
O strukturalnych związkach i zależnościach tworzyw dzieła dramatycznego- J. Degler (nie wiem czy przerabialiśmy, mam tak zapisane w zeszycie Very Happy)

Do tego jeszcze tekst Judith Butler o płci (nie pamiętam tytułu), no i ten skrypt.
Gość
PostWysłany: Sob 14:31, 15 Sty 2011    Temat postu:

Może ktoś wrzuci tutaj w takim zbiorczym poście wszystkie te zaganienia i tytuły dramatów do przeczytania etc? Ja sam bym to zrobił, ale sam nie wiem:P

P.s

Ma ktoś E.Fuchs "Śmierć postaci scenicznej"?

i

A. Ubersfeld "Czytanie teatru"?

moglby ktoś wrzucić?

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group